top of page
Kampinfo 2024

Klik op deze knop om alle onderstaande kampinfo in pdf-vorm te downloaden.

Beste ouders en Chiroleden, het is weer bijna zover! Niet lang meer voordat we met z’n allen op bivak vertrekken om er weer een geweldige 10 (of 7, voor de jongsten) dagen van te maken! Dit jaar trekken we erop uit van 18 juli tot en met 28juli. 

Inschrijven gebeurt vanaf dit jaar via de website. Klik hier om je in te schrijven!

Hieronder vinden jullie wat praktische zaken terug ter voorbereiding op het kamp! 

Kampgeld

Gelieve het kampgeld te storten naar BE79 7310 1443 9433 met vermelding ‘NAAM + AFDELING’ 

  • Freggels: €125

  • Speelclubbers, Rakwi’s en Tito’s: €145 

  • Keti’s en Aspi’s: €155

Zoals steeds, zal je derde kind een korting krijgen van 40% (Jongste lid), dit geldt ook voor nieuwe samengestelde gezinnen.  

 

Heeft u het moeilijk om dit bedrag te voorzien voor het zomerkamp van je kind? Aarzel dan niet om ons te contacteren, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Wij willen namelijk met zoveel mogelijk op pad ongeacht de financiële situatie! Stuur dus gerust een berichtje of mailtje naar onze contactpersoon hiervoor.

 

Contactpersoon: Stan Knapen (0476 35 90 82) of stan.knapen18@gmail.com

 

Gelieve de betaling zo snel mogelijk te doen, ten laatste tegen 25/06.

Valiezen binnen brengen

Op zondag 14 Juli tussen 14u00 en 17u00 kan je de valiezen van je kind(eren) binnen brengen aan de voetbal kantine aan het A-plein van KFCMD Halen (Sportlaan). 

Wat breng je dan mee? 

  • Alles van op de ‘wat neem ik mee’ -lijst

  • Ingevulde medische fiche (hier terug te vinden)

  • Toelating voor toedienen geneesmiddelen (Ingevuld!, template op de site)

  • Bestelling Bezoekdag (hier terug te vinden) 

  • Toespijs (Wat je exact moet meenemen deelt de leiding van de afdeling mee, dit wordt pas beslist wanneer het duidelijk is met hoeveel we op kamp gaan.) 

Vertrek

Op donderdag 18 Juli nodigen we jullie uit om het vertrek in te zetten met een kleine viering. Die dag verzamelen we om 12u45 aan het Raubrandplein. Om 13u00 stipt start de viering. We verwachten al onze leden in piekfijn uniform: Broek/rok, Kousen en Hemd (Dit is verplicht vanaf Rakwi). 

 

Na de viering vertrekken de Speelclub tot en met de Keti’s de richting de kampwei. De Freggeltjes komen een paar dagen later aan en vertrekken pas op zondag 21 Juli. De planning om te vertrekken zal worden gecommuniceerd door de freggelleiding zelf.  

 

Aspi’s vertrokken al eerder met de fiets op zondag 16 Juli om de leiding te helpen het kamp op te zetten. 

Waarheen?

De locatie is niet langer geheim! We gaan op kamp in Bièvre dicht tegen de Franse grens. 

 

Adres van de wei: Les Tranlets, 5555 Monceau-en-Ardennes

 

Post adres: Rue du point de vue 43, 5555, Monceau-en-Ardennes

 

Later volgt de routebeschrijving zodat jullie op de bezoekdag vlot onze wei kunnen bereiken.

Medicatie

Wanneer je kind medicatie dient in te nemen tijdens het kamp, gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen (zie medische fiche) en de medicatie mee te geven aan de leiding. Ook vragen we om aan te geven op de medische fiche bij ‘andere inlichtingen’ of je kind voor het kamp nog luizenshampoo gebruikt heeft en of de behandeling al dan niet moet verder gezet worden. 

Neem je elektronische identiteitskaart, Kids-ID of een isi+ -kaart mee. Daarnaast neem je twee kleefbriefjes mee van je ziekenfonds.  

Naast medische gegevens krijg je in de medische fiche ook de kans om aan te duiden of je kind vegetarisch, halal of een ander specifiek dieet volgt. Vergeet dit niet aan te duiden zodat we op kamp niet voor verrassingen komen te staan. (geef dit ook zeker door aan de leiding, zodat hier rekening mee kan gehouden worden bij het bestellen van eten).

De medische fiche, samen met elektronische identiteitskaart, Kids-ID of isi+ -kaart en kleefbriefjes dien je in bij het binnenbrengen van je valiezen op zondag 14 juli. Freggels nemen dit mee bij hun vertrek op 21 juli. Medicatie steeds persoonlijk aan de leiding geven en niet in de valies steken (om verlies/uitlopen te vermijden). 

Extra

Tijdens het kamp is het verboden om de kampwei te betreden als je geen lid bent, tenzij het gaat om een ernstige reden. Indien zo, neem je eerst contact op met de VB of de hoofdleiding. Enkel op de bezoekdag (28/06) wordt er bezoek toegestaan.  

 

Heb je na het lezen van deze brief nog vragen, bemerkingen of zit je ergens mee? Neem dan gerust contact op met de VB of de hoofdleiding, zij helpen je graag verder:

Anchor 1

'WAT NEEM IK MEE'-lijst

Hier vind je alvast een lijst van dingen die je zeker niet mag vergeten:

 

 

  • Piekfijn uniform (dit is verplicht vanaf Rakwi en moet je aandoen bij het vertrek, steek het dus niet in je valies!) Chirokousen, rok/broek, hemd

  • Nog geen uniform? Kom gerust langs op een Chiro zondag voor 2dehands kledij.

  • Toespijs (Leiding van je afdeling laat nog weten welk toespijs!). Dit mag je NIET in de valies stoppen, maar moet je afgeven wanneer je je valies binnenbrengt!

  • Veldbed, slaapzak, kussen, extra deken (heb je dit niet, je kan eens op de chiro vragen of we nog eentje extra hebben! vaak zijn er ook deals in de lidl of Aldi voor dit soort bedden)

  • Eetgerief (gamel, soepkom, bestek, beker)

  • Wasgerief (waskom, tandenborstel, tandpasta, bekertje, zeep, shampoo, kam)

  • Zonnemelk en muggenmelk

  • Handdoeken en washandjes

  • Zak voor vuillinnen (geen plastiek!)

  • Slaapkledij

  • Wasknijpers

  • Zaklamp (vanaf Rakwi)

  • 3 keukenhanddoeken

  • Speelkledij (t-shirts, shorten…)

  • Warme kledij voor s’ avonds (joggings, pulls, lange broeken)

  • Ondergoed voor tien dagen! (Extra ondergoed is ook altijd een goed idee!)

  • Regenjas

  • Zwemgerief + badmuts (verplicht in Wallonië)

  • Sokken + kousen

  • Stevige schoenen, sportschoenen, laarzen, watersandalen

  • Zakdoeken

  • Pet/hoedje (bescherming tegen de zon)

Gsm, radio, tablet, iPod e.a. zijn verboden en laten we dus thuis.

Zorg er ook voor dat al je spullen gekenmerkt zijn met je naam! Zeker je Chiro-uniform!

Indien je extra verkleedkleren moet meenemen, brengt je leiding je minstens 2 weken voor het valiezen binnenbrengen (14 juli) op de hoogte zodat alles in je valies past.

Klik op deze knop om de lijst te downloaden om af te printen!

bottom of page